En framtidsrettet og stilren profil

– Ny logo og profil gjenspeiler at vi er en moderne Lokalbank som ved hjelp av drivkrefter i regionen skal skape framtidens Helgeland, sier Administrerende direktør i Helgeland Sparebank, Hanne Nordgaard.


På Bildet: Fra Venstre Direktør for Personmarkedet, Dag-Hugo Heimstad, Direktør for Bedriftsmarkedet, Bjørn-Tore Brønlund, Markeds- og kommunikasjonssjef Majken Hauknes og Administrerende Direktør Hanne Nordgaard.


Helgeland Sparebank lanserte i dag sin nye logo og profil ved å invitere til eventyrlesning, filmvisning og kaffe og kake til kundene. Hovedlanseringen var i Mosjøen, der den nye logoen allerede pryder veggen over inngangsdøren.

– Det passet perfekt å avduke den nye profilen i Mosjøen, som allerede i januar starter arbeidet med oppussing av lokalene, forteller Nordgaard. I den digitale verden vi lever i, vil de fleste av våre kunder møte vår nye profil i de digitale flatene. For eksempel nettbank, mobilbank og gjennom vår tilstedeværelse som hovedsponsor for kultur – og idrettsarrangement på Helgeland.

Helgeland Sparebank-glass med brus

Lokalbanken inviterte til både kaffe, kaker, bobler i glasset og eventyrlesing under lanseringen.

Fra ei tid til ei ny tid

Helgeland Sparebank som vi kjenner i dag, er et resultat av at mange små sparebanker opp gjennom årene har fusjonert og blitt større. Den siste fusjonen var i 2005 og helgelendingene har med andre ord levd med den røde logoen i 14 år. Det er mye som har skjedd i bankverden og i samfunnet forøvrig, og det er derfor riktig å få fram de verdier som den nye tiden representerer.


Muffins med logo

Muffins med nylansert logo og smørkrem.


– Det er fremdeles lyset som er drivkraften i logoen som gjenspeiler alle drivkreftene som hver dag gjør Helgeland til et bra sted å bo og leve, sier Markeds- og kommunikasjonssjef Majken Hauknes. Den nye profilen gjenspeiler også en ny og mer offensiv kommunikasjonsstrategi. Lokalbanken skal være mer tilstede og påvirke aktivt med å være en drivkraft for samarbeid, kunnskap og vekst. Bedriftskulturen i banken er ekte, engasjert – og vi skal gjøre livet enkelt for kundene våre, forklarer Hauknes.

Helgeland hele tiden

Hanne Nordgaard, administrerende direktør i Helgeland Sparebank

Administrerende direktør Hanne Nordgaard fortalte et lite eventyr om Lokalbanken på Helgeland til de oppmøtte, før selve logoen på bankbygget i Mosjøen ble avduket.


Helgeland Sparebank vurderte hverken å skifte navn eller gjøre drastiske endringer i profilen, fordi navnet og innholdet i tjenestene banken leverer, er de samme. Å modernisere profilen, i stedet for å utvikle en helt ny, er er bærekraftig. Det betyr at de fysiske skiltene og materiellet rundt omkring på Helgeland kan leve en stund til.

– Navnet og den nye logoen gjenspeiler det viktigste for Lokalbanken: Vi er en sparebank som gir tilbake til hele Helgeland, og bare Helgeland. Markedsundersøkelser viser at vi har høy tillit hos helgelendingene. Det tror vi er fordi vi gir gode kundeopplevelser og at helgelendingene opplever oss som en drivkraft for vekst, avslutter Hanne Nordgaard.

Last ned den nye logoen her

Vis kommentarfelt

Personvernvilkår

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.